Jako u většiny prvků při hledání práce, neexistuje ve skutečnosti žádné skryté tajemství ani tipy, jak zaručeně uspět na pohovoru. Existují spíše osvědčené metody strategie a techniky, pomocí kterých můžete dosáhnout úspěchu. Tento článek vám poskytne odborné poradenství pro úspěch při pracovním pohovoru a vytlačí vás na další úroveň komunikace.
Tip č. 1: Udělejte si vlastní průzkum
Vědění je síla – a klíč k úspěchu. Co byste si měli před pohovorem zjistit? Zjistěte si co nejvíce o společnosti, u které se ucházíte o práci. Budete působit dojmem, že společnost vás oslovila a máte skutečný zájem u ní pracovat. Taktéž si zjistěte co nejvíc o své vysněné pracovní pozici. Musíte vědět, jaká je potřeba kvalifikace a vlastnosti, které zaměstnavatel hledá. Pokud víte předem, kdo bude vést váš pohovor, zjistěte si i dostupné informace o této osobě (například ze sociálních sítí).
Tip č. 2: Připravte se na pohovor
Čím více se budete připravovat, tím větší je šance na úspěch. Vypracujte si odpovědi na seznam nejčastějších otázek u pohovoru. Odpovídejte tak, abyste předvedli své schopnosti a znalosti.
Tip č. 3: Dobrý dojem
Dobrý dojem můžete vytvořit s pomocí jednoduchých nástrojů. Oblečte se vhodně a čistě. Přijďte včas, nejlépe 10 minut před samotným pohovorem. Zdravte všechny osoby, které potkáte, a to s úsměvem – budete vypadat sebevědomě. U pohovoru udržujte úsměv a oční kontakt, mluvte zaníceně.
Tip č. 4: Ptejte se na správné otázky
Připravte si několik otázek, ale nebojte se položit i další otázky vyplývající z pohovoru. Klaďte otázky, které vyvolávají diskuze a postřehy. Rozhodně se neptejte na něco, co by se dalo o firmě zjistit na internetových stránkách. Můžete se zeptat například na to, jaké další kroky budou následovat po pohovoru a kdy se vám firma ozve.
Tip č. 5: Autenticky poděkujte
Po pohovoru poděkujte tak, aby bylo jasné, že si vážíte času, který vám zaměstnanci firmy věnovali. Hlasité „Děkuji“ s pohledem do očí přítomných a úsměvem by měl stačit.