Žádná domácnost se bez nakupování neobejde. Jedině, že byste zkusili život na odlehlé farmě, obklopeni panenskou přírodou, odkázáni sami na sebe. No v dnešní době řadíme lidskou rasu k tvorům pohodlným, kterým na přežití stačí kreditní karta a plný košík. Tím však otevíráme prodejcem dveře balamutění do korán a stáváme se příliš snadnou kořistí klamavých reklam, do kterých pasti jsme se všichni nechali jal.
Možná budete překvapeni, ale za to, že nevíte odolat vábivému volání potravin z regálů, nemůže jen váš mlsný jazýček, který rád obchází doma stanovený seznam, ale i samotné řetězce, které často spolupracují se psychology a pomocí nových strategií lákají a ovlivňují zákazníků. Proto vám pomůžeme poznat jejich taktiku, abyste se domů nevraceli o desítky eur zbytečně lehčí.
Rychlokurz přežití v obchodní divočině
Základním a zároveň nejdůležitějším krokem, je ještě ten přípravný, který musíte absolvovat doma, a to je sepsat detailní nákupní seznam, který striktně dodržíte. Rada číslo dvě: není všechno zlato co se třpytí. Nenechávejte se doslova okrádat poutavými reklamami. Krásný obal ještě neodpovídá kvalitě produktu.
Mezi nejnovější triky patří prodávání produktů dva v jednom. Možná je to praktické, ale určitě předražené a pro spotřebitele nevýhodné. Platí známé i méně je někdy více.
Zažili jste ten pocit, když jste vešli do vašeho oblíbeného supermarketu a všechny regály byly přemístěny? Cílem tohoto velmi šikovného tahu je vytrhnout stálých zákazníků ze stereotypu tak, aby musely projít kolem nového zboží, který by je mohl oslovit.
Když jsme už při lokalizaci prozradíme vám jednu z dalších psychologických fint. Nazvěme to pyramidou cen a začněme spekulovat. Kolikáté z vás se při nákupech ohýbat? Je dobré, že necháváte odpočinout své kříže, ale pohled vždy upriamujte raději dole. Tam jsou totiž produkty, které jsou nejlevnější. Ty drahé se nám snaží vtisknout do košíků tak, že bývají naskládány ve výši očí. Ano, ano. Další důvod proč nechodit namyšleně s bradou nahoru.